preskoči na sadržaj

Centar za odgoj i obrazovanje "Vinko Bek"

Specifični programi rehabilitacije

Trening intaktnih osjetila (OŠ i Integracija)


Za cjelokupan uspješan razvoj djece oštećena vida važna je što bolja uporaba preostalih osjetila - sluha, opipa, mirisa, okusa i osjeta gibanja. To se postiže treningom, a najbolje rezultate daje trening usmjeren na svako osjetilo posebno.

1. Trening sluha (auditivni trening)

Vježbanjem se može "naučiti slušati", tj. kontrolirati slušne dojmove te postići selektivnu percepciju, što znači prepoznavati različite zvukove te odrediti smjer i udaljenost iz koje dolaze.
"Naučiti slušati" znači također moći iz mnoštva zvukova koji stalno bruje u našem uhu izdvojiti one koji su nam u određenom trenutku najbitniji.
Učinkovito slušanje daje djeci oštećena vida mnogo korisnih informacija o zbivanjima u bližoj i, što je veoma važno, daljoj okolini, a ujedno je temelj njihovog daljnjeg spoznajnog razvoja.

2. Trening opipa (taktilni trening)
Djeca oštećena vida, posebice slijepa, upoznaju svoju bližu okolicu opipom. Pomoću dobro razvijenog opipa ona mogu dobiti pouzdane informacije o stvarima koje ih okružuju.
Kod slijepe djece razvijen opip znatno ubrzava učenje i čitanje brajevog pisma, a slabovidnoj djeci pomaže u shvaćanju nejasnih vizualnih slika.



3. Trening osjetila mirisa (olfaktorni trening)
Treningom osjetila mirisa djeca uče prepoznavati razne mirise, ugodne i neugodne. Moći će se prisjetiti mirisa za osobe oštećena vida veoma je korisno - izoštreno osjetilo mirisa može slijepom djetetu, npr. reći što je danas za ručak, obavijestiti ga o dolasku njegove učiteljice, odvesti ga do kestenjara na trgu ili slastičarnice.

4. Trening okusa (gustativni trening)
Trening okusa pomaže osobama oštećena vida razlikovati slatko, slano, kiselo, gorko i ostale okuse.
Razvijeno osjetilo okusa mnogo će pomoći osobama oštećena vida kod prepoznavanja i uzimanja hrane i pića, a slijepa će domaćica često pojedine namirnice prepoznati pomoću okusa.
Osjetljivost jezika i usana može se iskoristiti i za dobivanje širokog spektra informacija o kvaliteti, obliku i veličini onog što se njima dodiruje. Njime se može čak i čitati brajica.

5. Trening osjeta gibanja (kinestetički trening)
Osjet gibanja obavještava nas o položaju i kretnjama pojedinih dijelova našeg tijela. Slijepo dijete "ne zna gdje je u prostoru", stoga je njegovo gibanje često veoma oprezno, a njegove kretnje ukočene.
Cilj treninga osjeta gibanja je stvoriti u djetetu svijest o vlastitim fizičkim dimenzijama i njegovu položaju u prostoru. Ono, npr., ne zna koliko smije ispružiti ruku ili koliko se u pojedinim situacijama smije sagnuti da se ne udari. Kinestetički trening pomaže mu da stvori što bolju sliku odnosa sebe i svijeta kako bi se što sigurnije i slobodnije gibalo.




Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Studeni 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

adrese

Kušlanova 59a, Zagreb

Filipovićeva 22, Zagreb

Oglasna ploča
CMS za škole logo
Centar za odgoj i obrazovanje "Vinko Bek" / Kušlanova 59a, HR-10000 Zagreb / www.centar-vinko-bek-zg.skole.hr / ured@centar-vinko-bek-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju